Monday, December 29, 2008

..saLam maaL HijraH 1430H..


Dari Anas r.a., beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda: "Allah swt. berfirman: 'Wahai anak Adam! Setiap kali engkau berdoa kepada-Ku, Aku akan tetap mengampunimu segala dosa yang engkau lakukan, dan Aku tiada peduli. Hai anak Adam! Andaikata dosa-dosamu setinggi awan di langit kemudian kamu memohon ampunan kepada-Ku, niscaya Aku akan mengampunimu. Hai anak Adam! Andaikan engkau datang pada-Ku dengan membawa dosamu hampir sepenuh bumi ini, kemudian engkau menemui-Ku, dengan tidak menyekutukan Aku dengan apapun, niscaya Aku akan datang kepadamu dengan ampunan hampir sepenuh bumi pula.'"
[Diriwayatkan oleh Tirmizi, dengan mengatakan, "Hadis sahih."]

seMpena taHun baru hijriah ini marilah kita bersama-sama muhasabah atas segala kekhilafan diri sepanjang kehidupan ..seMoga hidup akan lebih diberkatInya.. bersamalah berhijrah ke arah yang lebih baik...aMpun dan maaf jua dipinta jika ada sebarang kesilapan sepanjang ana menguruskan blog ini...

p/s: sem baru bakal membuka tirai nampaknya kelak ana tidak lagi mempunyai masa terluang untuk update blog..sedihnya..[==]

No comments: