Saturday, February 21, 2009

isi haTi


semakin hari semakin tidak keruan rasanya dihambat pelbagai masalah dan tuntutan kerja namun masa still 24jam sehari.. minggu lepas dan minggu ini banyak mengajar ana erti hidup.. pertama selepas liQa’ kubra hari itu berkaitan ikhtilat..walaupun sebenarnya dalam mujadalah [sebenarnya lebih pada munaqashah] tu ana sendiri terkedu bila berhadapan dengan muslimin sehingga hampir semua isi hilang kecuali suku rasanya yang dapat diluahkan namun ana cukup bersyukur kerana sekurang-kurangnya dapat membuka jalan kepada muslimin n muslimat untuk meluahkan pengalaman dan resolusi pada masalah mereka… n perkara paling terpalit di hati ini bila ditegur akibat cara dakwah ana yang agak “kasar” [mungkin] ana sendiri pun sudah tahu sebenarnya perkara ini akan berlaku sebelum ana mengeluarkan kartun berkaitan usrah kepada kelas ana.. tapi mungkin dengan pengalaman ini ana akan lebih matang untuk menilai sesuatu tindakan sebelum melaksanakannya..namun Alhamdulillah apabila penegur itu akhirnya dapat terima cara ana … ana pun minta maaf gak kepada si penegur mungkin ada benarnya apa yang berlaku ini.. minggu lepas walaupun dilalui dengan sedikit tekanan namun semuanya dah berlalu yang penting cuba jadikan minggu ini lebih baik. Alhamdulillah minggu ni tekanan tak sehebat minggu lepas ..banyak kerja telah dapat diselesaikan walaupun dihujung minggu tetiba kerja baru telah diberikan namun cuba terima dengan redha dan sedaya upaya settlekan dengan segera. Masalah anak2 liqa fikri mmg x dapat dielakkan.. namun bila fikir balik banyak faedah yg diperoleh dgn menjadi naqibat namun diri yg lemah ini kdg2 lebih lemah dan lebih “t####” dari mad’u walaupun orang len x nampak namun cuba jadi yang terbaik..

teringat kat maahad.. sekolah lama. berita terbaru yang diterima…ada adik junior bg khabaran yang gak mengejutkan..seorang pelajar maahad meninggal kt asrama [innalillah semoga allah merahmatinya..alfatihah] menurut adik junior tu arwah baru form 1 n sbb kematian paru2 berair.. memang menginsafkan diri ini kematian di mana2… Cuma cara berbeza….betul tak?

‘ala kulli hal ana tidak banyak masa senggang untuk mengisi blog ini namun sentiasa berusaha memastikan at-least seminggu sekali dpt post info baru..

berusaha menjadi yang terbaik… semoga Berjaya..

No comments: