Sunday, March 29, 2009

BUAT DIRIKU YANG SERING ALPA


Di saat ini…
Aku memerlukan seseorang
Tempat merawat segala keperitan yang ku simpan
dikau tahu?
Segala yang aku usahakan mungkin akan menjadi sia-sia
tatkala ku hilang benda yang paling penting dalam hidup seseorang
KEKUATAN DAN KETABAHAN
dikau tahu apa itu KEKUATAN DAN KETABAHAN bagiku ?
Satu- satunya benda yang ku perlukan dalam menghadapi dugaan
Namun,
Hari ini aku kecundang lagi
Kecundang pada kali ini amat bererti buatku
Baruku sedar bahawa KEKUATAN DAN KETABAHAN bukannya satu- satunya aset
Aset yang paling penting ialah keredhaan allah
Selama ini aku lupa dan alpa
Bahawa allah sentiasa bersamaku
BILA MANA AKU YAKIN ALLAH ITU SENTIASA DI SISIKU
KEKUATAN DAN KETABAHAN AKAN MUNCUL MENGIRINGI LANGKAHKU

BUAT DIRIKU YANG SERING ALPA DALAM DUNIA SENDIRI

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
QURAN MENJAWAB "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. " - Surah Al-Baqarah ayat 286

KENAPA RASA FRUST? QURAN MENJAWAB "Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman." - Surah Al-Imran ayat 139

Firman Allah yang bermaksud: “Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.” (al-Quran, al-Taghabun (64):

No comments: