Friday, May 1, 2009

uJiaN amaLi


assalamualaikum...alhamdulillah 2 minggu ujian amali sudah berlalu... lega rasanya...kalau semester 1 ana dan sahabat2 terpaksa menjalani ujian amali TARANNUM AL-QURAN Dan BAHASA ARAB..semester ini ada TIGA UJIAN AMALI, AMALI HAFAZAN [JUZ AMMA DAN 6 SURAH PILIHAN], AMALI FIQH IBADAH DAN AMALI BAHASA ARAB. Teringat lagi ketika semester 1..nervous betul nk amali tarannum... tapi Alhamdulillah bila melangkahkan kaki kanan ke bilik ujian..semua perasaan itu tiba-tiba hilang... semester ini lebih tenang dan bersedia rasanya walaupun tetiba je mendapat berita daripada Ketua Unit ana bahawa ujian fiqh ibadah pun akan dijalankan serentak dgn ujian hafazan.,. memang terkejut sangat-sangat sebab da terlewat sangat dimaklumkan.. tapi Alhamdulillah juga semuanya telah dipermudahkan oleh Allah s.w.t.. hanya study sepintas lalu je tapi amalinya tidak sesuah yang disangka..
sehabisnya ujian amali hati masih tak tenang..mana tidaknya MUET pada sabtu minggu lepas juga.. paling sedih keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan menyebabkan ana tidak dapat study pape juz membelek-belek sepintas lalu.. time tu terasa nikmatnya klu sihat. Tapi Alhamdulillah pada keesokan harinya soalan MUET untuk kali ini agak mudah..semoga resultnya juga cemerlang gak.. amiin..



‘ala kulli hal musim asgmnt da nk habis... ingatkan boleh relaks minggu ni memandangkan hari pekerja jadi 1 mei cuti...betul-betul da set dalam kepala nak rehat je minggu ni selepas 2 minggu tanpa rehat dihujung minggu lantaran terlibat ngan Kursus Imam dan Bilal [jd FC] n Tamrin Naqibat pada minggu pertama manakala minggu kedua tu terlibat ngan exam MUET dan Gotong-royong PERDANA manakala minggu-minggu sebelumnya berturut-turut mengajar Kleas Fardhu Ain Jauhari sama ada memang giliran ana ataupun menggantikan sahabiah yang tidak dapat mengajar kerna ada musyaqqah.. namun hari rabu baru-baru ni tetiba je dapat asgnmnt English Language Academic dan terpaksa hantar pada hari isnin ni..jadi masanya tidak sampai 2 minggu kerna kebiasaannya asgnmnt diberi tempoh 2 minggu... tapi bersabar jela ye anis... ujian2.. nanti bulan 6 ni rehatla puas2.. okla setakat tu dahulu coretan daripada ana..assalamualaikum..;

No comments: