Wednesday, September 16, 2009

~peNa ini melakaR bicaraku~

~peNa ini melakar bicara~

benar..segalanya bukan semudah yang disangka..mudah benar meluahkan kata tapi apa yang mencengkam dijiwa tidak mampu merawat luka.. hari demi hari cuba melupakan segalanya..kalaulah segalanya mudah umpama debu2 yang terbang ditiup angin..

ya allah maafkan aku.. terkadang aku juga melakukan khilaf..kerna aku jua manusia biasa..kadang aku bisa mengawalnya kadang aku tewas dalam pertarungan jiwa ini..

benar..segalanya bukan semudah yang disangka..kalaulah ia begitu mudah sudah tentu jiwaku tidak seperit ini..aku sentiasa cuba dan terus mencuba..andai aku tersungkur..masih adakah insan yang sudi menghulurkan tangan membantuku agar tidak lagi aku melakukan khilaf yang sama.. ya allah jika ini tanda cinta dan kasihmu akan k uterus berjuang melawan di medan ujian yang pemuh noda ini..

maafkan aku jika terkadang kerinduan ini menyebabkan aku terlupakanmu kerna aku jua manusia .. punya saat kuat dan lemah..bantulah aku..

hari ini aku sekali lagi..cuba dan terus mencuba..memang benar hidup ini penuh warna-warni..kadang putih..sesuci dan setenang yang ku dambakan..kadang hitam..kelam dan suram penuh kebencian dan bibit-bibit yang tidak pernah aku impikan ..kalaulah hidup ini terus diwarnai warna2 indah sudah tentu senyuman akan terus dan terus terukir di bibirku..

pernah jua mengungkapkan kata.. baru ku sedar hidup ini begitu syahdu rupanya..satu demi satu ujianmu bertamu dalam bingkisan hidupku..akanku menyambut dan meraikan tetamu ini dengan senyuman.. andai ku mampu

mgkn hidup ku tidak seperti orang lain namun orang lain juga hidup tidak sepertiku... masing2 ada corak kehidupan tersendiri..malah ada juga lukisan kehidupan mereka yang sudah terkoyak..namun , bagaimana dengan lukisan kehidupanku nanti mampukah ia seceria dahulu atau sekadar tompokan warna yang tidak membawa sebarang erti???

aku buntu dan terus mencari apa jawapan bagi sebuah persoalan ini..andai ada insan yang bisa menjawab dan mewarnai hidup ini...

bisakah wujud insan itu???

namun kini ku sedar hanya ENGKAU yang MAHA MEMAHAMI diriku ini

coretan hati anis humaira

16 september 2009

10.50 pagi [dewan darul makmur]



No comments: