Thursday, February 18, 2010

::tuhan pilihlah untukku::



~aku dan dunia~

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..

hidup ini terlalu banyak liku...

makin ku bernafas

makin sesak helaan nafasku dengan dunia

adakah aku sedang diuji

atau aku adalah penyebab orang lain diuji?

tak tahan lagi rasanya melihat dunia y makin men
yesatkan ini

diriku tersesat di celah2 permainan dan keindahan ini

engkau memberiku pilihan

aku sering me
nolaknya

ya allah pilihlah untukku

engkaulah yang maha mengetahui

engkaulah yang m
emegang hati ini

hanya y bisa ku
tuturkan...

hanyalah


doaku...

Wahai tuhanku, aku memohon pilihan dengan ilmuMu dan memohon takdirMu dengan kekuasaanMu. Dan aku memohon daripada kelebihanMu yang amat besar. Sesungguhnya Engkau sahaja mampu segalanya dan aku tidak mampu dan Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui. Engkau mengetahui segala perkara ghaib. Wahai tuhanku sekiranya / engkau ketahui bahawa perkara ini adalah yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, didalam kehidupanku serta kehidupanku selanjutnya, maka takdirkanlah perkara itu untuk ku serta permudahkannya untuk ku dan berkatilah aku padanya. Sekiranya Engkau ketahui bahawa perkara ini adalah bukan yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, di dalam kehidupan ku serta kehidupan ku selanjutnya, maka jauhilah daripadanya serta takdirkanlah yang terbaik buatku serta berkatilah aku. Berikanlah kebaikan di mana saja aku berada dan jadikanlah aku ini orang yang redha atas ketentuanMu.

........................

peringatan buat semua...

Ketahuilah, bahwa sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah- megah antara kamu serta berbangga-banggaan tentang banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian...menjadi hancur. Dan di akhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keridhaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu. (20:alhadid)


No comments: