Monday, June 17, 2019

Doa Mak




 "Bestnya ada doa mak."


Ujar sahabat baik saya. Saya masih ingat, Ummi kesayangannya telah dijemput ilahi ketika musim peperiksaan di zaman kampus. Saya terkedu. Sememangnya saya akui segala kebaikan yang melimpahi hidup saya pada hari ini adalah datangnya dari kebaikan doa insan-insan di sekeliling saya dan yang paling pasti adalah daripada doa mak.


 Namun, saya juga telah menjadi saksi, bagaimana sahabat saya itu berjaya menjadi anak solehah yang telah menyantuni umminya ketika masih hidup  setiap hari hingga hari-hari akhir umminya tanpa gagal. Dan saya akui masih jauuuuh untuk menjadi anak yang baik seperti dirinya.


Terima kasih mak, di atas doa-doa kepada anak mak ini, walaupun anakmu ini bukanlah anak yang cukup baik dalam menyantuni mak. Sayang mak, syurgaku. Teruslah berdoa untuk anakmu ini. 💓

No comments: