Wednesday, January 28, 2009

palesTin menaNgis tanpa suaRa

SEDARLAH..
SAUDARA-SAUDARAMU DI PALESTIN SANGAT MEMERLUKAN BANTUANMU..

MAKSUD FIRMAN ALLAH S.W.T:
"dan orang-orang YAHUDI dan NASRANI tidak akan SESEKALI MEREDHAIMU
TAHUKAH KITA APAKAH YANG SEBENARNYA MENDORONG ZIONIS TERUS BERJUANG?

FAHAMAN ZIONIS:
"israel bertanya kepada tuhannya: mengapa engkau ciptakan makhluk selain bangsa pilihanmu [YAHUDI]? tuhan menjawab:

supaya kamu menaiki belakang mereka, menghisap darah mereka, membakar yang baik, mencemari yang suci dan menghancurkan segala yang dibangunkan " [petikan kitab talmud]

para zionis akan membaca kitab suci mereka sebelum berperang..itulah yang menyebabkan mereka berperang dengan sepenuh hati berjuang demi agama mereka tapi umat islam pada hari ini..



pernah terbaca diblog sahabat ana katanya dalam artikelnya yang bertajuk kucing zaman sekarang:

KUCING ZAMAN SEKARANG

Ada seekor kucing tw…Warna bulunye cam bendera PAHANG (huh…x pasal2 kene buang negeri nih..)

Tapi kan kucing kat umah aku takot TIKUS!!!!. Hakikat yg payah aku nk trime. Beria-ria n berdegar-degar aku bg nasihat kat org len spy jgn takot akan psekitaran kalu nk wat prubahan tp aku lupe nak tarbiah n dakwah kucing aku kat umah tu. Erm pening… Aku ingat ag kucing zaman generasi lama yg aku bela dlu. Pergh mmg brani maut.. Tak payah aku kejar tikus2 coz kucng2 tu tolong wat kan tok aku. Tapi skarang aku yg trpaksa berkejaran ngan tikus (tak takot tikus coz dah penah bedah diorang tyme amali kat makmal BIO KMJ). Rumah aku bnyk tikus coz dah lama tak balik umah.

Agaknye x sume kucing yg pnakot tp tak ramai coz kbayakkan kucng dibelai cm garfield.

Sebenornye keadaan kite sama la dgn kucing aku yg penakot tu. Kucing tu sbg analogi je. Erm kalu dulu sahabat2 Nabi Muhammad S.A.W mmg berani abez demi tegakkan agama. Sanggup mati syahid, akidah yg mantop!!! Tapi kita sekarang

kalu la negara kita diserang Yahudi (nauzubillah), siapa yg sanggup berkorban pertahankan agama dalam diri. Mmg ada tp brapa byk ek?? Adakah aku termasuk dalam golongan tu.. Aku mmg tgah berusaha baiki diri, org sekeliling gak agar mnjadi pejuang agama Allah.

Sahabat2 yg disayangi, moga2 kita jadi golongan kucing yg brani, tak takot dengan cabaran yg kecik (tikus).. Hehehe ni analogi jek. Hakikatnya kita fikirkanla ek…


betul x macam tu??

JADI APAKAH USAHA YANG PERLU KITA LAKUKAN??

1] KEMBALILAH KEPADA AJARAN ISLAM YANG SEBENAR
2] SENTIASA MEMOHON PERTOLONGAN DARIPADA ALLAH
3]HULURKAN SUMBANGAN DAN BANTUAN UNTUK RAKYAT PALESTIN
4]TERUSKAN MEMBOIKOT BARANGAN AMERIKA DAN SEKUTUNYA..

SABDA RASUL SAW

"ERTINYA:daripada thauban r.a nabi bersabda: sekumpulan daripada umatku akan berterusan MENZAHIRKAN KEBENARAN.walaupun terdapat orang yang mengecewakan [tidak membela dan menolong] mereka, sehinggalah tiba hari kiamat, mereka tetap dalam keadaan demikian" [riwayat muslim]

p/s : fikir-fikirkanlah kita mahu berada dalam kumpulan membantu agama atau hanya berpeluk tubuh..

No comments: