Sunday, April 11, 2010

::aku dan bintang::

bismillahirrahmanirrahim...

"subhanallah! cantiknya bintang tu! tengok tu..tengok.," ujar anis pada teman2 .. boleh di katakan setiap malam bila time balik dari surau... bintang dan bulan menjadi perkara pertama yang akan anis cari dan pandang... entah mengapa diri ini memang sejak sedari dulu terlalu kagum pada ciptaan ALLAH yang begitu indah... indahnya kadangkala bisa mengubat duka dan sunyi hati... "eh, hujanla..." kadang2 bila hujan turun dengan lebat orang lain pasti akan berlari-lari mengangkat baju diampaian tapi kalau kat bilik tu, anis sebaliknya, anis akan berlari ke tingkap dan melayan deraian air hujan pertama yang turun, sejuk dan paling bes bila terkena biasan air hujan... bes sangat.. lagi bes bila beberapa minit kemudian bila hujan dan surut tu.. pelangi muncul.. subhanallah comel sgt.. (^-^)..

bulan, paling indah pemandangannya kat kampus ni, dalam sebulan tu bila time bulan purnama memang bulan comel sgt, bulat...cerah..
lebih2 lagi ditaburi sang bintang...

sebenarnya nak cakap yang impian anis untuk duduk disatu tempat yang gelap dan sirami bintang2 serta rembulan akhirnya tercapai..hehe walaupun impian asalnya i.allah suatu hari nnti anis nak berbaring di satu tempat yang lapang sambil menikmati pemandangan indah bulan dan bintang namun.. pengalaman yang dah ada cukup2 bermakna... bila dah nampak byk bintang tu teringat la plak buruj2 yang belajar time darjah enam dulu.. cumanya semalam da lupa nama buruj2 tu.. adala satu dua je yang ingat... tapi semo tu x penting yang penting... sama2 kita renungi kejadian alam semesta yang serba indah ini dan hikmah penciptaannya bukan?

takkan anis lupakan pengalaman indah ni... subhanallah makin lama direnung.. makin dekat dan bercahaya bintang itu...

semoga dengan itu akan dapat menambahkan keimanan dan ketaqwaan kita kepada allah

....( ^-^)(^-^ )....

.................................................................................

S U R A T A L - H I J R
15:16
Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan gugusan bintang-bintang (di langit) dan Kami telah menghiasi langit itu bagi orang-orang yang memandang (nya),



No comments: