Monday, April 12, 2010

:: aku rasa perlu::

bismillahirrahmanirrahim...

benar.. segalanya bukan semudah yang disangka.. tapi makin lama ditelan makin pahit terasa.. teman.. tak tahan lagi ku melihat madu dirimu diratah kumbang bernafsu serakah.. maafkan ku jika kenyataan yang telah ku keluarkan menyebabkan jauhari mutiara mu gugur tanpa henti.. menyebabkan hatimu sedikit terguris.. terima kasih juga aku ucapkan pada teman2ku yang dapat menerima setiap apa yang telah ku sampaikan tadi... pahit hempedu yang diluahkan insya allah psti dibalas semanis madu.. jangan bimbang temanku.. andai dikau benar2 berpegang pada janji allah... semuanya sudah tertulis.. berdoalah yang terbaik..agar yang terbaik juga menjadi teman disisimu nanti.. setiap insan yang bernafas sudah tertulis jodoh, rezki hidup dan matinya.. jadilah yang terbaik kerna kita adalah qudwah hasanah buat yang lain.. biar kita berbeda daripada yang lain.. ingatlah bahawa islam itu datang dalam keadaan yang dagang malah bakal pergi dalam keadaan dagang... itulah hakikat yang perlu kita telan.. ingatlah perumpamaan yang tadi bahawa memakai tudung labuh yang jarang sama sahaja seperti tidak menutup aurat juga bukan? dosa tetap sama... sama teorinya bahawa kita fikir bahawa kita sudah berada di jalan yang benar walhal kita masih melakukakn kesalahan tanpa kita sedari... aku memerlukan kamu di sisiku... dan aku takkan sesekali membiarkan dikau dan melepaskan tangan2 kamu semua... jika hari ini aku cuba membantu dirimu... suatu hari nnti andai aku pula yang diuji... hulurkanlah bantuanmu...

maafkan aku teman... qulil haq walau kana murran.....

demi masa sesungguhnya manusia berada dalam kerugian kecuali org2 beriman dan mengerjakan amal kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran

akhir kalam hayatilah...

temanku.

suratan mentakdirkan kita bersama..

andai setitis air mata mengalir di pipimu kerana kesedihan

sejuta semangatku membahumu dari belakang

andai seorang rebah

tak dibiarkan untuk kali kedua

ya allah

kami punya tali persahabatan yang suka untuk diertikan

permudahkan segala urusan kami di dunia dan di akhirat

rendangkan kasih kami di bawah redhamu

satukan ukhuwah kami bak para sahabat pada Rasululla

tunjukkan kami jalan yang Engkau Rahmati.. amin...

....( ^-^)(^-^ )....

p/s... kasihku padamu semua sahabatku takkan pernah pudar... kita sama2 tolong islahkan diri kita ye!

4 comments:

nuRRul syafi_iZZan said...

ahsanti..truskan usaha..

kak pun dlm truskan usaha,masih perlu memperhalusi sitasi mad'u dan keadaan mereka..
cuba memahami masalah mereka tanpa prejudis

tidak sekali2 mnjadi polis cinta..
takt2 tersalah tangkap lalu ku pula yg mnjadi tangkapan di akhirat kelak..


chaiyox..barakallahufik ya mahbubah

aNis hUmaiRa said...

anis sentiasa dlm situasi serba salah kak... anis tau ans pon x layak.. ans pon fhm situasi mrk.. entahla juz cuba y terbaik tnpa jemu berusaha wlaupun sblm ni da hmpr berputus asa.. i.allah sama2 jg diri kita dan sahabat2 kita.. maafkan anis andai tindakan anis salah.. (T-T)

nuRRul syafi_iZZan said...

xpe anis..xda sape yg salah..kita hanya jlnkan amanah..kak sokong anis..ada pape kita kan bleh bncang2..

jgn takut dan lmah..Allah brsamamu dan ku jua akan mnyokongmu..

andai kau rebah..seribu kali ku membahumu..insyaaAllah

Eyeshield_0206 said...

Untuk tenangkan jiwa,hayatilah ayat2 cinta dari pecinta teragung..

"Dan janganlah kamu merasa lemah dan janganlah kamu (pula) bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (darjatnya) jika kamu orang yang beriman.(3:139)

"Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaan-Nya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka (karena) mengharapkan perhiasan kehidupan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas."(Al-kahfi:28)