Tuesday, September 4, 2012

Belajar berjalan


Bismillahirrahmanirrahmin


Saya baru kembali belajar berjalan. Susah juga rupanya. Dahulu ketika laju berlari, tiba-tiba ada seorang kawan, dia muncul dalam keadaan itu. Dia baharu nak belajar berjalan. Mula-mula saya amat malu mahu mengajarnya, namun disebabkan dia begitu bersemangat mahu belajar, saya tak henti-henti mengajarnya berlari. Hari ini saya ketinggalan jauh kebelakang. Ternyata dirinya lebih mampu berlari laju dari saya. “Peristiwa” yang menimpa saya menyebabkan saya “kena” memaksa diri untuk kembali berjalan. Perit juga ye bila terjatuh dan tidak mampu berjalan ni. Bila hanya mampu berpusing-pusing di tempat yang sama. Bila dah mula belajar berjalan barulah terasa teramat susah. Bila saya melihat wajah kawan saya, saya berasa tenang. Bagaimana dahulu dia mampu belajar dari zero kepada hero? Allahu Akbar! Semuanya keranaMu ya Rabb.


Insya-Allah saya akan kembali berjalan seperti biasa, aku mohon kekuatan daripadaMu, dengan kesempatan yang kau berikan berulang kali ini, dengan fitrahku sebagai manusia yang tiada apa-apa dihadapanMu. Chaiyok2! Anis mampu!


P/s: Sungguh, pertarungan dengan diri adalah peperangan yang sangat mencabar! Terima Kasih ya Allah ^_^



No comments: