Tuesday, September 4, 2012

Si dia masih ada


Bismillahirrahmanirrahim…


Kelibat dirinya semakin menghilang. Terkadang dia muncul, namun aku belum mampu merangkulnya dalam dakapan yang nyata. Ya ALLAH aku rindu diri itu. Bersabar walau dilontar batu, tetap tenang walau disiram kejahatan yang bertalu-talu, tetap merungkai senyum malu, tidak mudah melenting. Moga aku bisa bertemu diri itu dan dapat bersatu dengannya sebagaimana dahulu. Diri yang ketemu hari ini berbeda, mempertahankan diri tatkala dilontar batu, melawan kejahatan satu persatu, lebih bertegas. Aku rindukan diri yang dulu… biarlah tenang dalam kelembutan, apa jua yang melanda.

Sungguh! Ku akui Kemalangan atau apa pun yang berlaku adalah takdir dan bukan kebetulan, semuanya adalah ketentuan. Ia adalah proses tarbiyah bagiku. Aku berharap aku dapat kembali bersatu dengan diriku dan merangkul erat diriku yang dulu dalam dakapan nyata. Ternyata orang disekeliling lebih merindui diriku yang dahulu. Senyumlah dengan penuh kesyukuran. Moga hati ini dikurniakan keredhaan.

Tarbiyah daripada Allah itu punya seinfiniti hikmah dan rahmat <3 nbsp="nbsp" p="p">

Hari ini langkahku atur dengan penuh iltizam! Akan ku carimu!!!


No comments: