Saturday, February 4, 2017

Hak dan Batil





Hari yang sungguh panjang. Saat aku buntu dan kaku serta ragu-ragu, aku kelu tanpa pegangan yang jitu. Kalah dalam kemampuan diri. Akhirnya ku mencari sedikit ruang, ku tinggikan kedua belah tangan, serendah-rendah hati aku berdoa. "Ya Allah, sesungguhnya aku dan sahabat-sahabatku ini hanya ingin membantu anak-anak kami yang telah dizalimi, yang telah diambil hak mereka ya Allah. Tiada niat lain. Tetapi sungguh aku ini tiada kekuatan. Tiada daya. Engkau bantulah kami mencari kebenaran. Engkaulah Tuhan yang Maha memberi kekuatan dan menunjukkan jalan keluar. Pinjamkanlah kami kekuatan dan bantulah kami." Sungguh Allah itu tidak tidur. Tidak pula pekak. Dia Maha mendengar. Dia hanya ingin mendengar dirimu meminta. Dia pasti memberi! Terima kasih Allah untuk hikmah hari ini. Terima Kasih Allah atas kebenaran yang tersingkap hari ini. Terima kasih Allah kerana menjawab doaku. Kami masih memerlukanMu dan pasti selamanya memerlukanMu.

No comments: