Tuesday, July 21, 2009

peritku... kecewaku...maafkanku


marah

kerna

kecewa
kerana

silap
atau
itu
takdir
yang
tersurat

marah
tapi
apa
perlu
yang
berlaku
telah
terjadi
dan
itu
kehidupan

Memang lumrah
dan hidup
adalah kenyataan
yang bersilih ganti
satu demi satu
mencarik hati
marah
bukan pada sesiapa
atau diri sendiri
adalah luahan
dari dalam diri
aku
menjadi
berontak
pada
rasional
retorika
logikal
aku
menjadi
absurd
ambuigiti
dan
aku
diam
kerana
marah
berapi dari dalam
biarkan
aku

menyejukkan diriku

dengan zikir padamu

kerna kau tahu apa terbaik buatku
tapi
aku
takkan kalah.

ya allah

ampuni aku...

tidak ingin sekali aku ingin membenci

mahupun menyimpan perasaan marah ini..

namun jiwaku tidak lagi seperti dulu

hatiku berkecamuk

telah lama aku bersabar..

aku bukan jenis yang cepat marah..

jauh sekali suka membenci

kerna aku lebih senang menyayangi

hapuskanlah perasaanku ini ya allah

kerna engkaulah pemelihara hatiku

ampunilah dosanya

jua dosaku

kerna dia mungkin terkhilaf

dan aku jua begitu

mg dia bisa berubah menjadi insan soleh

ampunilah aku ya allah



MUTIARA KATA:

" REAKSI EMOSI JANGAN DITURUTI KERANA IMPLIKASINYA TIDAK SEPERTI YANG DIIMAGINASI "



No comments: