Monday, July 27, 2009

::Dr. Marwa El Sharbini ::



Tragedi yang menimpa keluarga Dr. Marwa El Sharbini adalah tragedi yang sepatutnya membuka mata seluruh umat Islam. Ketika dunia masih berduka lara atas pemergian Raja Pop MJ, ramai yang tidak mengetahui kisah Dr. Marwa ini.

Ianya bermula suatu petang di sebuah taman permainan di Jerman ketika Dr. Marwa sedang bermain dengan anaknya yang berusia tiga tahun. Tiba-tiba keriangan petang dia dan anaknya direnggut dengan jeritan-jeritan penghinaan ke atas dirinya dan agamanya. Kata-kata seperti “pengganas, pelacur islam” yang ditimpakan atas dirinya oleh seorang pemuda German berketurunan Rusia bernama Axel W. tidak dapat diterima oleh dirinya.

Dr. Marwa bertindak berani dan professional, beliau melaporkan kes tersebut dan membawa pemuda keji itu ke mahkamah untuk disaman. Kemenangan pertama untuk Dr. Marwa apabila mahkamah memerintahkan pemuda tersebut membayar denda sebanyak 780 euro.
Tidak puas hati dengan keputusan mahkamah, pemuda tersebut membuat rayuan, namun kali ini pemuda tersebut mempunyai agendanya yang tersendiri.



Tiba hari rayuan dibuat, perbicaraan kes berlangsung semula, tiba-tiba pemuda tersebut meluru dengan sebilah pisau dan menikam Dr.Marwa sebanyak 18 kali. Suami Dr. Marwa yang berada disitu meluru untuk membantu, namun amat malang apabila beliau yang ditembak oleh pihak polis kerana kononnya salah sangka.

Kemenangan kedua untuk Dr. Marwa, beliau syahid bersama kandungannya yang berusia 3 bulan semasa mempertahankan maruah dirinya. Suaminya kini berada dalam keadaan kritikal.

Media barat memandang sepi isu ini, fakta bahawa tikaman itu berlaku dalam mahkamah dan ditempat yang sepatutnya paling selamat tidak langsung menarik perhatian media. Nyatalah kebencian mereka kepada Islam menyala-nyala.

Suatu ketika dahulu, ketika khilafah Islam berkuasa, maruah seorang wanita yang ternoda akan dituntut dengan ratusan ribu tentera yang bersedia untuk membela, namun malang bagi umat Islam hari ini yang hanya mampu melihat tanpa mampu berbuat apa-apa.
Dimanakah Salahuddin Al Ayyubi!

2 comments:

MUHAMMAD ARIFF said...

bukan sharbini pem bm tp pejuang

aNis hUmaiRa said...

x faham.. apa mksd ariff?