Tuesday, December 29, 2009

~aKu dan kehidupanku~

dengan nama allah yang maha peMurah lagi maHa mengasihani

hanya beberapa saat lagi..
semester baru akan mbuka tirai...
makin jauh pjalanan makin besar cabaran
makin tua hidup..makin muda kepada kematian...

hidup adalah perjalanan..
perjalanan menimba pengalaman...
pahit manis itu permainan
siapa kita di akhirnya...
berbeza atau serupa
semuanya tetap kembali kepada tuhan..

“Setiap perjalanan hidup adalah pengalaman. Setiap pengalaman itu adalah pengetahuan. Setiap pengetahuan bermakna kepandaian dan setiap kepandaian bermakna kehidupan yang lebih istimewa.”

perJalanan adalah sebaik2 guru...
GURU OH GURU


nek iJazah nih x der xtra cUti..
dalam FaceBo0k saHabat msg2 mngeluh..yela..time orientasi MPPB dulu pon x dpt cuti utk selesaikan urusan surat perjaNjian..anis sendiri pon tpaksa pos.. ada sahabiah y sanggup pulang setiap hujung minggu nak selesaikan..
tup..tup..masuk ijaZah tetiba x dapat cuti juga..

'ala kulli hal...
sahaBat2ku...

Semoga kamu mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat kamu bahagia, cukup cubaan untuk membuat kamu kuat, cukup penderitaan untuk membuat kamu menjadi manusia yang sesungguhnya, dan cukup harapan untuk membuat kamu positif terhadap kehidupan.

sabar jela semuanya yer..(^-^)

aFzan oh aFzan..


......................................................................................................................................

MMP yang ku riNdu kini berwaJah baru... comey....





......................................................................................................................................

maDiNAtul ilMi..emm alhmdulillah cuti2 ni dpt contact blk guru2 lama n saHabiah,shbt dulu...kelakar bila teringat kenangan lama...heee maaf ye teman2


Jangan sekali-kali mentafsir masa depan berdasarkan pengalaman silam, sebaliknya kita mesti cuba memperbaiki diri.. Menjadikan setiap pengalaman sebagai teladan dan sempadan.. Untuk melangkah hari depan dengan penuh keyakinan!

Seandainya..,‘ESOK’ kita tidak mahu diri disakiti...maka ‘HARI INI’ janganlah sekali-kali kita melukai kerana ‘LUSA’ pasti akan mengalir darah kecewa yang tak henti-henti!

4 comments:

Unknown said...

salam, acik....teruskan usaha..jgn berputus asa, mmg cabaran ijazah besar..kita xkan merasa ketika mghadapinya...tp ia mnjd kenangan terindah dlm hidup ketika berjaya....trust ur self n do you very best.

Anis said...

yea...syukran ye..heee i.allah nak jadi kuat lepas ni..

insyirah said...

wa.. gmbr pintu pagar mmp baru.. niCe. hu3..
mmp,, i miss u..
and everything there
expecially my lovely best friend!
miSs u aniS~

Anis said...

a'a..coeml kan?
mmp comel sokmo..hee
miss u to0 k.ah..
hu3 malu kak nis..